Utvalget av Ecco hos Skoringen
Ecco har mange forskjellige produkter hos Skoring. Utvalget varierer fra ECCO sandaler, ECCO vintersko til lakksko og ECCO sneakers. Ecco har et stort utvalg av sko og det er ikke alltid like lett å finne det skoparet du ønsker å kjøpe. Hvis du vet hva du ønsker å kjøpe er jo alt greit. Du søker opp akkurat det produktet og bestiller det.
Hvis du ikke er sikker på hvilket par sko du ønsker å kjøpe kan det store utvalget til Ecco være litt forvirrende, rett og slett fordi det er så mye å velge imellom. Hvis du er en av disse er det letteste gå inn på herresiden, damesiden eller barnesiden alt etter hva du er ute etter. Det vet du i alle fall. Når du er inne på en av disse sidene er det litt lettere å få oversikten over hvilke skotyper som er til salgs. Så kan du begynne å se etter det skoparet som passer dine behov aller best. I nettbutikken er det enkelt å velge ønsket størrelse og farge på skoene du ønsker å kjøpe.
Flere av skoene kommer i flere farger så du kan mikse og blande skoene med antrekkene dine. Det er fullt lovlig å mene at skoene setter prikken på et antrekk, uansett om det er til treningstøy eller finklær. Det mener vi som jobber her, så hvorfor skal ikke kundene våre de? Vil du ha stilige, klassiske sko eller sko med sterke farger? Valget er ditt. Det skal i alle fall ikke stå på utvalget her på siden
Et lite tips ved kjøp av sneakers
Når du skal kjøpe deg et nytt par med sneakers kan det være lurt å kjøpe et par som er litt større enn størrelsen du vanligvis bruker, gjerne en halv størrelse.
Det er litt merkelig, men det er god grunn til at vi gir deg som kunde det tipset. Når man løper vil føttene utvide seg litt som følge av økende blodgjennomstrømning i føttene. Sko som er for trange vil føre til vannblemmer på grunn av friksjonen mellom fot og sko. Det er jo irriterende og ubehagelig å oppdage at en fin løpetur har ført til blemmer på føttene. Det tærer på motivasjonen for å være i aktivitet og akkurat det er det jo ingen som ønsker. Spesielt ikke med tanke på at det er relativt lett å unngå.
Sko for alle behov
Dersom du ikke finner sko som passer dine behov er på siden kan du ta en tur innom andre merker her i nettbutikken, for eksempel Fila eller Gabor. Fila er et sportsmerke som kan passe hvis du er aktiv innenfor diverse idrettsgrener. Gabor er et merke som er dameskospesialist som kan passe hvis du er på utkikk etter nye pensko.
Skoringen er en spesialist når det kommer til sko. Det er det eneste som selges her i nettbutikken. Alt for å gi deg som kunde mulighet til å kjøpe sko som passer alle behov Skoringen fører forskjellige merker. Det finnes noe for alle stiller her hos Skoringen. Det tar for lang tid å ramse opp alle merkene her på siden, det er rett og slett for mange. Her er den fullstendige oversikten over alle merkene. Skoringen er en spesialist når det kommer til sko. Kjøp de skoene som passer deg og ditt behov best. Det er derfor vi selger så mange forskjellige merker, for å gi deg det best mulige utvalget. Har du mulighet til det, er du selvsagt velkommen innom i en av være fysiske butikker. Skoringen har butikker over hele Norge. Alle våre ansatte kan sko. De kan hjelpe deg hvis du har spørsmål knyttet til ditt skokjøp.
Merket Ecco
Ecco ble offisielt grunnlagt den 1. april 1963. Datoen kan jo friste noen og enhver til å komme med en og annen vittighet. Dette sagt så er historien om Ecco en suksesshistorie. Hovedkontoret ligger i Danmark og firmaet ble grunnlagt av Karl Toosbuy og hans kone Brite. Karl Toosbuy var faktisk utdannet skomaker og hva passer vel bedre enn at en skomaker åpner en egen skobutikk. Når det er tilfellet kan man ikke si at eieren av butikken ikke kan noe om butikken personen driver.
Ecco fikk sin første suksess allerede i 1966, bare 3 år etter grunnleggelsen, da skoen «Venus» blir omtalt i danske motemagasin der skoen på grunn av hvordan skoen var designet. Noe som igjen hjelp på salgstallene til Ecco.
I tiåret mellom 1960 og 1970 kommer syntetiske stoffer inn i produksjonen av Ecco sko
Innlemmelsen av syntetiske stoffer i skoproduksjonen gjorde det mulig for Ecco å lage knehøye støvletter for kvinner for første gang.
I 1978 lanserer Ecco skoen «Ecco joke» både for menn og kvinner. Skoen ble Ecco sin første klassiker. Det er den første skoen som har navnet til firmaet støpt inn i sålen. Det kan man kalle gratis reklame. Firmanavnet visses i hvert eneste avtrykk som blir laget av skoen. Det økende fokuset på markedsføringen av Ecco førte da også til at firmaet fikk flere kunder.
På 1980-tallet blir Ecco kjent for å produsere sko av høy kvalitet raskt og effektivt som følge av teknologiske nyvinninger i produksjonen. Det ga selskapet en fordel i markedet i og med at det ble mulig for firmaet å etterkomme den økende etterspørselen etter skoene blant kundene
I løpet av 1990-tallet opplever Ecco en global ekspansjon. Ecco åpner fabrikker i hele verden. De åpner blant annet i Thailand og Finland. Firmaet åpner sitt første utsalg i USA, hvor skoene fort får positiv omtale i fagmiljøet. I 1996 går selskapet inn i som skoprodusent av golfsko, noe firmaet fremdeles gjør i dag. I 2013 lanserte Ecco skoen «Mind» som er en ny versjon av skoen «Venus». I så måte viser selskapet at det har et øye på fortiden og et annet på framtiden.